Selasa, 20 Oktober 2009

Rujuk Gambo Carrot

Betul ke ye kalau kita bagi baby kita makan bubur nasi untuk yangdi campokan ngan carrot hari2 baby kita akan betuko kulit menjadi kekuningan & kemerahan cam kulit carrot tu ???....haa nie la yang telah berlaku kat seorang jirab aku kat kawasan rumah aku nie. Hari tu aku gie la rumah dia, pastu huby dia asyik la membelek Arisha, anak dara tu, dia belek kaki la, muka la, tangan la, kulit la...pastu dia cakap..nape kulit anak dia tak sama ngan kulit anak aku...aku pun tengok laa...haah memang kulit anak dia dah bertukarrrr warna kekuningan cam baby baru lahir tu...cam kena kuning..tp kuning nie dasat ooo..takut aku nengoknye..aku pun belek la jugak baby dia..memang sah baby dia kena kuning..tp logik ke baby yang dah umo 8 bulan kena kuning ?...pastu tanpa pikir panjang g la dia umah sorang nurse kat situ. Nurse tu pun tak leh nak jawab, dia cakap nie kena g spital nie..sbab dia tak tau puncanye kenapa. Pastu ibu baby tu pun tanyelah adakah disebabkan anak dia hari2 dari umo 4 bulan dah dibagi makan sayo carrot jadi cam tu ? si nurse tu cakap 'mana ada lau kita bg baby kita makan carrot jadi kekuningan cam gitu. Untuk puaskan hati si ibupun gie lah ke spital tuk berjumpa ngan paed ke esokkan harinye. So jawapannye setelah di ambil darah bagai..keputusannye darah baby tu OK. Paed pun tak tau kenapa, dia ckp suh berhentikan dulu bagi baby dia makan bubur carrot tu. paed ckp kemungkinan besarnye mungkin disebabkan oleh carrot tu. Ha tekujat mak dengar jawapan paed tu...kenape ekkkk?????????

Tiada ulasan:

Arisha

Photo Albums at WiddlyTinks.com
Photo Albums at WiddlyTinks.com

Glitter Words

Stick Figure Family at FreeFlashToys.com